Monday, February 7, 2011

Belajarlah Bersyukur dan Berterima kasih...








"Sesungguhnya jika kamu bersyukur Allah akan menambahkan nikmat bagi kamu tetapi jika kamu kufur ingatlah sesungguhnya azab Ku amatlah pedih"
-Surah al-balad-


Kepada semua pelajar Malaysia yang dah selamat sampai ke tanah air ataupun yang masih tersangkut di Jeddah dan InsyaAllah akan dipindahkan seberapa segera, belajar la erti B ERSYUKU dan BERTERIMA KASIH.

Anda semua adalah manusia-manusia terpilih yang dikurniakan dengan kecerdikan akal fikiran sehingga mampu belajar tinggi sehingga ke negera orang pastinya saudara semua apakah hukum bagi orang2 yg KUFUR!

Ingatlah jagn la menjadi ANJING yang menggigit tangan TUAN yang memberi kalian makan.Kalian semua lebih bijak dan pndai dari saya yang hanya berkelulusan rendah.Kalian mengambil bidang kedoktoran, kejuruteraan dan keagamaan dari pelbagai universti terkemuka di sana.Tapi amatlah malang jika saudara semua amat sukar untuk mengungkapkan ucapan TERIMA KASIH!

Ingatlah kalian semua yang tidak ada salahnya kalian nak menyokong mana-mana parti politik pun.Itu hak anda semua di negara yang mengamalkan demokrasi seperti Malaysia ini.Tapi jangan la menjadi manusia munafik yang cuba menafikan semua kebaikan orang lain hanya kerana TIDAK SEHALUAN dengan anda.

Saya yang tidak sepandai saudara2 semua ni pon berasa amat terhina bila membaca mengenai Dato Seri Jamil Khir dan Kohilan Pillay yang terpaksa membuat sidang media khas untuk merangkan mengenai PENERBANGAN IHSAN!

Saya berasa amat sedih bila membaca ada segelintir yang cuba menjadi BODOH SOMBONG yang cuba melawan arahan yang diberikan oleh pihak Kmenterian Luar.Apakah otak anda letak di kepala lutut.Anda lebih mempercayai SMS dr sumber yang entah dari mana datang daripa mempercayai sumber yang betul2 bersama dgn anda bertungkus lumus menyelamatkan anda!

Manusia jenis apa anda semua ni! Anda semua berpendidkan tinggi takkan la anda semua lupa pada firman Tuhan yang menyuruh kita menyelidk semua berita yang sampai kepada kita! Apakah sebab berita itu datang dari org BERSERBAN dan BERJUBAH maka ia wajib ditelan mentah2!

Pihak yang siang malam bersengkang mata bertungkus lumus menolong anda sikit pon anda tidak hairan tapi anda lebih berpegang pada sumber yang penghantarnya mungkin senang lenang duduk melepak di rumah ketwa terbahak2 membodohkan org terpelajar seperti anda!Islam apa anda semua ni!

Anda semua lantang bercakap mengenai kerajaan lembap, bantuan lambat sampai dll.Apakah anda lupa yang sedang berlaku sekarang ini adalah BENCANA dn berlaku pulak di negara ORANG.Bukan seperti banjir di Kedah atau di Kelantan yang dengan senang2 je boleh diangkut pada bila2 masa!

Apakah sikap anda semua ni sama saja seprti mangsa tanah runtuh di Bukit Antarabangsa Hulu Kelang yang masih complaint mcm2 seperti tempat tinggal tak selesa, makan tak sedap dan sebagainya padahal ketika ini anda semua sedang di uji oleh Allah! Apakah anda semua nak jadi seperti orang2 kaya di sana jugak!

Renung2 kan lah

3 comments:

  1. Apa kau mengarut ni labu..

    aku pilih utk tak balik, tp aku yakin aku bukan kufur nikmat, anjing, bodoh sombong, otak letak kt lutut (ko men taram je kan)

    aku pn pilih tak balik bukan sbb tak sehaluan ngn kerajaan atau itu kata org berserban (walau sapa pn yg ko maksud kan)

    asal tak balik je lawan kerajaan eh??

    Aku tatau la tulisan ni ko tuju kt sapa, tp sbb ko pukul rata, aku anggap ko pn seperti yg ko tuduh org len (otak letak kt lutut).

    1st skali, evakuasi ni berbentuk gesaan atau nasihat, bukan arahan, jadi tak timbul la melawan kerajaan ke tak ye dik (haih -_- benda mcm ni pn nk kena jelas kan) ada sj borang utk diisi jika pilih utk tak balik.

    Aku tatau apa maksud ko sms dr org berserban, jd aku agak je la. Adakah ni pasal berita yg balik dari ke jeddah sampai ke msia atas tanggungan pelajar sendiri??

    Ko kata ingatkan kite tentang firman tuhan suruh selidik sumer berita yg sampai pada kita. Kalo betul agakkan aku psl berita nk balik dr jeddah tanggung, aku igt kan jgk firman yg sama dkat ko.

    Berita balik tanggung sendiri ni bukan nye dari org berserban, tp mmg plan asal evakuasi hanya kluarkan pelajar msia ke tempat selamat, lepas tu sapa yg nk balik tanggung sendiri.

    Mcm mn aku tau?? Aku tau la sbb aku tiap2 hari dgr taklimat evakuasi. Dan taklimat ni bukan disampaikan oleh org berserban, tp oleh PEGAWAI2 MALAYSIA.

    Mmg tiap2 kali taklimat, ada je isu ni ditimbulkan, dan tiap2 kali di'confirm'kan oleh pegawai kalo nk balik dari jeddah pakai duit sendiri.

    Jadi sedara dah jelas isu ini dtg dari mana?

    Aku pn tak sure la, tp hanya selepas isu balik tanggung sendiri ni kecoh kt msia, baru la kerajaan cepat umumkan yg evakuasi ni di tanggung sampai msia.

    Bagus jgk kan msia ni ada pembangkang =P

    Tp itu pn bukan reason kenapa aku pilih utk tak balik. Setiap org ada reason dan pertimbangan masing2.

    Pertimbangan org yg balik maybe die rase duduk mesir tak selamat, ada yg balik sbb kesian mak ayah risau. Ada yg balik sbb nk patuh 'arahan' kerajaan. (kt sini aku nk ajar ko len kali jgn pukul rata =p)

    Tak perlu la aku bgtau kenapa aku tak balik msia. Takda faedah pn aku bgtau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Hello sedara...

    Kalau nk attack pon bc la ayat2 aku baik..Ada ke aku hentam org x nk blk????? Ada ke??? Pooorah jenis bangsat baca sekerat2..

    Kalau ko xmau blk dgn reason ko 2 ko punya pasal..Aku cuma ckp jgn la terlalu mudah sgt nk kecam 2 kecam ini..X pyh la sombg..Kalau pon gomen suruh byr ckit pon mmg pekara biasa la..Ni bencana yg x dijangka..Mcm ko beli rumah dn keta la bai..Kalau bencana alam INSURAN x cover..Ko tnggung la sndiri! Mcm jgak bnjir yg merosakan padi ke tanaman ke ko ingt tnggungjwb kerajaan ke nk tanggung suma 2! Tp atas dasar ihsan dn berbakti pd rakyat maka gomen pon bantu jgak setakat yg termampu! Kita sebagai rakyat ni ape tugas kita?????? BERSYUKUR fhm x BERSYUKUR! 2 yg aku cuba highlight!

    Tp ape pon lepas pertimbangan dan bantuan kewangan yang mula dihulurkan oleh MAS dan Air Asia maka akhirnya kerajaan dh putusakn semua FREE! So ape mslh lg! X kish la gomen decide lmbt ke x ikhlas ke 2 bkn hak ko nk menilai 2 hak Allah mutlak!

    Sm la mcm isu bnjr di Kedah bila org merungut bantuan lmbt pndai plak ostad azizan nk ckp dn melalak pasal prosedure itu ini..Konon org yg b sg 2 x fhm prosedure! 2 yg dlm negeri pon mcm2 prosedure apa tah lagi di luar negara! Tp bila melalak pd org lain bukan main lagi! Akai letak kt bontot ke!

    Sekali lg aku nk ingtkan ko..Aku pon x pnh peduli ko nk blk ke x! 2 hak ko..Ko blk ke x Malaysia x lingkup pon!Anak jiran aku pon decide xnk blk sebb dia tgh practical skrg ckit lg je dh nk hbs dkt hospital sana..So aku xde mslh dgn bnda2 cm 2..Aku pon fhm bnda 2 dn mak dia pon ckp yg dia ada di are yg selamat dn blh stay smpai hbs..Xde plak aku nk maki mak dia tuduh mak dia kufur dgn ayat di atas! Sekali lagi KEBANGANGAN TERSERLAH pd otak ko!

    Yg aku nk highlight sekrg ni adalah mslh org yg hnya tau MENYALAK tnpa faham prosedure2 antarabgsa yg melibatkan pintu sempadan, ruang udara antbgsa dll..2 yg aku nk tekankan!

    Last sekali ko x pyh la nk tnjukkan kebodohan ko yg blaja je tinggi 2 dgn menuduh aku menggunakan ayat al-quran nk bantai pembangkang..Dn ko x pyh la nk highlight yg Malaysia ni memerlukan PEMBANGKANG..Aku lgsg x sebut yang MALAYSIA TAK PERLUKAN PEMBANGKANG!

    Yg aku ckp kalau nk membangkang pon biar la based on isssue bkn hanya duduk Malaysia dn hnya menyalak utk discredit usaha kerajaan! Ape yg 2 pon ko x fhm ke! Atau ko buat2 x fhm!

    ReplyDelete