Tuesday, January 25, 2011

Ustaz Kazim? Anda Balaci UMNO?? Betul ke???



Melihatkan gambar di atas, mungkin ada sesetengah dari kita mengenali beliau dan mungkin sesetenganya tidak kenal.Nama empunya diri di atas adalah Ybhg Ustaz Kazim Elias al-Hafiz, penceramah bebas terkenal di Malaysia yang mempunyai sebuah sekolah agama rakyat terkenal Pusat Pendidikan al-Barakah.


Pada sesiapa yang ingin mengenali dan mendengar serba sedikit petikan ceramah dari beliau anda hanya perlu ke youtube dan taip keyword Ustaz Kazim nescaya akan akan menjumpai ratusan video ceramah yang disampaikan oleh beliau.Memang masyur Ustaz ni sekarang.Kalau anda tak percaya anda boleh lihat jadual bulanan beliau sini.

Penduduk2 qariah masjid sekitar ulu kelang pastinya sangat familiar dengan ustaz ni.Penduduk bagi qariah Masjid al-ridhuan keramat au-3,masjid as-sobirin, surau muttaqin, masjid as-syakirin dan surau kampung kemensah pasti sangat kenal dengan ustaz yag cukup terkenal dengan gaya ceramah beliau yang lemah lembut dan penuh humor yang mampu membuatkan penonton berasa terlalu sekejap ceramah itu walaupun dh hampir 3 jam.Ceramah beliau yag selalunya pastinya akan membuatkan surau2 dn masjid2 penuh sesak.

Namun segalnya bakal berakhir tidak lama lagi.Dek kerana TANGAN2 GHAIB dn DESAKAN2 POLITIK serta amukan dari oarang2 yang mendakwa mereka adalah pejuang Islam tulen, maka Ustaz yang sangat di senangi ramai itu disishkan secara terhina oleh segelintir manusia yang mengaku mereka adalah PEJUANG ISLAM TULEN!

Bertempat di Masjid al-ridhuan ulu kelang pada malam jumaat dan pagi sabtu, pengumuman yang dibuat oleh ustaz pada akhir ceramah beliau bahawasanya ini adalah kuliah beliau yang terakhir di sekitar ULU KELANG, membuatkan para jemaah yang hadir yang rata-ratanya terdiri dari mereka yang hampir 10 tahun telah mengikuti pengajian bersama beliau begitu tersentuh dan sayu malahan ada yang hingga menitiskan air mata memeluk ustaz kesayangan ramai ini.

Beliau mengatakan bahwa beliau adalah manusia biasa yang lemah yang mana jika siang malam pagi dan petang ditohmah bertubi2 oleh PUAK2 PEJUANG ISLAM TULEN, patinya sebagai manusia biasa beliau akan juga terasa hati dan tawar hati.Itu adalah lumrah manusia lemah seperti kita.

Masih teringiang2 di telinga saya ayat2 terakhir beliau " Saya tinggalkan anak dan isteri serta emak yang tua di kampung merantu ke seluruh Malaysia saban hari hanyalah semata2  untuk menyebarkan syiar Islam.Saya langsung tidak berminat menjdai AHLI POLITIK.Saya hanya menyampaikan kebenaran."

Ye sememangnya beliau terkenal kerana kelantangannya mengkritik mana2 parti politik yang pada pandangan beliau telah MENYIMPANG DR LUNAS2 ISLAM.Saya masih ingat bagaimana beliau mengkritik dasar2 kerajaan seprti hub hiburan, monopoli keperluan asas seperti gula, api dn air.Beliau juga lantang mengkritik tindakan melampau parti pembangkang yang sanggup menjual kalimah suci ALLAH kepada kafirun semata2 kerana terlalu kebulur undi kafir, perbuatan mereka yang membiarkan kafirin sewenang-wenang menjual ayat2 suci al-quran dll.

Akibat dari kelantangan itulah maka pelbagai cacian dan gelaran mengaibkan diberikan kepada beliau.Gelaran2 seperti PENCACAI UMNO, ANJING UMNO,ULAMAK TEROMPAH dll hanya semata2 kerana beliau menegur secara baik KETERLANJURAN pihak sebelah sana.

Kepada sesiapa yang msih tidak mempercayai beliau, anda tanyalah pada sesiapa yang selalu mengikuti kuliah beliau ataupun adalah lbh baik anda sendiri mendengar kuliah2 beliau di youtube ataupun membeli kuliah2 beliau yang banyak dijual di pasaran.

Kepada Ustaz Kazim, kami sebagai murid yang sedikit sebanyak mendapat manfaat dari ilmu yang ustaz sampaikan sentiasa mendoakan ustaz bersabar dengan segala ujian Allah ini.Sesungguhnya Rasulullah sndiri mengalami penderitaan yang jauh lebih perit.Sesungguhnya apabila Allah menyayangi hambanya maka Dia akan menguji hambaNya untuk mengangkat martabat hambanya.Sesungguhnya Allah bersama orang2 yang sabar..

Wallahu'alam..

10 comments:

  1. Assalamualaikum..
    Saya salah seorang penyokong ustaz kazim elias..dan beliau merupakan salah seorang penceramah yang saya kagumi..
    Cuma,,pendapat saya yg miskin ini..ustaz ini terlalu menumpukan kecenderungan beliau terhadap melayu..adalah lebih afdal jika beliau tidak memelayukan islam..mungkin ramai umat tk kira parti akan sokong beliau..bersikap la natural..tembaklah sapa saja yang tidak kena dimata islam..
    Bukan apa..apa pandangan saudara sekelian jika didalam ceramah atau pun pendengar2 CD beliau itu terdapat golongan bukan melayu??
    Cina islam..India islam...atau pun sesiapa sahaja saudara baru yang baru masuk islam..
    apa agaknya pemikiran mereka jika didalam ceramah islam hanya menyorak supaya melayu bersatu demi islam??
    apakah mereka bukan melayu itu tk layak utk diiktiraf BERSATU DEMI ISLAM??

    Wallahu alam..sekadar pandangan..nampaknya tertimbus lagi 1 permata didalam islam..hanya lah kerana peranan beliau sendiri yang sedikit tersasar utk islam..bak kata sahabat muallaf saya "melayu hanya untuk melayu..tetapi islam untuk semua"

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini kerana cina muslim dan indian muslim telahpun mempunyai persatuan mereka dan mereka bersatu. ustaz kazim bertutur dlm bhs melayu dan dia ingin menyatukan melayu sepertimana chinese muslim and indian muslim bersatu. tengok bila mereka bersatu, bnyk restoran2 mereka yang maju2... fastabiqulkhairat ya akhi... berlumba2 ke arah kebaikan.. xslh sekiranya kita menolong orang kita sendiri, yg pling dekat pada kita.

      ustaz kazim mengambilkira majoriti orang islam kat malaysia. mksdnya, fokusnya kat situ.

      ade je orang yg cube nak islamkan non muslim. itu pun dikira keja dia.. pemfokusan dia kat situ.

      "kalau satu kapal rosak, bukankah lebih afdal kita memperbaiki kerosakan yang besar dahulu?"

      Delete
    2. Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,jangan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohan dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI












      Saya ingin berbagi cerita kepada anda bahwa saya ini IBU PUSPITA seorang TKI dari malaysia dan secara tidak sengaja saya buka internet dan saya melihat komentar ibu hayati yg dari honkong tentan MBAH KABOIREN yg telah membantu dia menjadi sukses dan akhirnya juga saya mencoba menghubungi beliau dan alhamdulillah beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor toto 6D dan alhamdulillah itu betul-betul terbukti tembus,kini saya sangat berterimakasih banyak kepada MBAH KABOIRENG dan jika anda ingin seperti saya silahkan hubungi MBAH KABOIRENG di 085-260-482-111,saya juga tidak lupa mengucap syukur kepada ALLAH karna melalui MBAH KABOIRENG saya juga sudah bisa sesukses ini dan jangan mudah percaya kepada MBAH yg lain selain MBAH KABOIRENG karna saya juga pernah mengalami yg namanya dibohongin sama para normal yg lain,ini bukan rekayasa dari saya melainkan ini kisah nyata dari seorang TKI,janan ada percaya klau ada yg memakai pesan ini klau bukan atas nama saya krna itu cuma bohon dan ini resmi saya yg menulis.Untuk yg punya rum erimakasih atas tumpangannya. KLIK _ GHOB _ 2D 3D _ 4D _ 6D _ DISINI

      Delete
  2. Terima kasih di atas komen anda..

    Saya xtau samada awak ni baru mengikuti kuliah beliau atau sudah lama kerana bila saya membaca komen anda sy dapat menghidu yg anda msh br MENGENALI ustaz kazim..

    Awk ckp dia byk tonjolkan MELAYU dn bknnya ISLAM..Mgkn awk sedikit keliru dlm hal ini kerana mgkn awk hanya mengikuti kuliah dia melalui CD semata2..Anda tnyalah sesape yg selalu mengikuti ceramah dia secara LIVE pasti akn mendpt jwpn kpd kekeliruan anda.

    Beliau selalu memberi penjelasan yg beliau byk menekan Melayu adalah keran Melayu dan Islam adalah sgt sininim di Malaysia..Sy tidak mengatakan yg Islam dn Melayu adalah sm..Berdosa besr jika sy berkata demikian..Di malaysia Insyaalah 99% melayu adalah beragama Islam dan Hak keistimewaan melayu yg termaktub dlm perlembagaan dn kedaulatan raja2 pon adalah selari dgn Islam..Ini bermakna jika ada pihak2 cuba menganggu gugat Islam secara x lgsg jugak menggugat keistimewaa ISLAM yg telah dijamin di dlm perlembagaan..

    Mgkn anda x pernah menyaksikan di dlm CD beliau di mana cameraman telh close up seorang wanita berbgsa cina yg snggup turun dr Singapore ke sekolah beliau di al-barakah ipoh..

    Jd hujah saudara yg mengatakan cina dn india JAUH HATI dgn beliau bg sy adalah kurg tepat..

    Sy rs saudara perlu lebh mengenali beliau..Sedara blh hadir sndiri ke ceramah2 beliau..Rujuk di sini..

    http://www.albarakah.org/jadual_ustaz/

    Sy menghargaai komen anda..

    ReplyDelete
  3. InsyaAllah...Ust Kazim tidak menyia2kan mana2 pun kaum Cina atau India yang berminat dengan Islam...betul kata Tuan Rumah, dengar lebih dari 1 CD beliau, dan anda tau bagaimana beliau melayan para pendengar ceramah2nya tanpa mengira bangsa...

    ReplyDelete
  4. salam,
    aku cuma tertanya-tanya betul ker ustaz kazim elias
    orang Umno?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dia bukan UMNO. tp dia pernah di offer bertanding dr parti yang satu lagi.

      Delete
  5. bersangka baik itu lebih baik ..ustaz kazim is the best ustaz..! sy ttp sokong ustaz kazim.

    ReplyDelete
  6. Tapi betul ker Ustaz Kazim Menyokong Kerajaan Yang Zalim?

    ReplyDelete
    Replies
    1. "Akan berlaku selepas peninggalanku nanti para pemimpin yang tidak mengikut petunjukku, tidak mengikut sunnahku dengan panduan sunnahku. Akan muncul pula di kalangan kamu orang-orang yang hatinya adalah hati syaitan (manusia berhati syaitan). Aku (Huzaifah) bertanya: Apakah harus aku lakukan jika aku menemuinya? Baginda bersabda: Hendaklah kamu mendengar dan taat kepada pemimpin walaupun dia memukul punggungmu dan merampas harta-bendamu." [HR Imam Bukhari dan Imam Muslim]

      USTAZ MENANGANI MASALAH berpandukan sunnah.. step by step.

      Delete