Thursday, November 25, 2010

Melayu FOBIA dengan 13 May???







Aku secara peribadi sebenarnya malas nk mengulas panjang isu yang kononnya sangat SENSITIF di Malaysia pada hari ini.Sensitif bagi siapa??? Masih menjadi persoalan yang suadah terang lagi bersuluh jawapannya.Cuma antara kita nak menerima atau tidak terpulang la pada anda sendiri.

Semalam seprti juga remaja lain saya mebelek2 FB saya untuk membalas PM dlm inbox saya dn sebagainya.Ketika itu saya terpandang la 1 komen seorang melayu yang mgkin blh dikira MELAYU yang BERJAYA di Malaysia ini memberi komen di Agenda Daily.Beliau menyatakan bahwasanya "Melayu akan terus LAYU dn MUNDUR kalau siang malam asyik dgn sikap TAKUT dn FOBIA pada 13May.Wah! Dasyat betul komen dia.Mgkn dia nak menyatakan yang dia adalah seorang MELAYU yang langsung x penah peduli dgn 13May menjadikan dia manusia yang BERJAYA pada hari ini.Aku pon tanpa berlengah terus bantai mamat 2 dn smapai sekrg aku masih menunggu komen balas dari dia.

Perkara yang membuatkan aku sakit hati sangat adalah mamat ni bercakap seolah-olah kita orang melayu hanya hidup dalam Nostalgia Sejarah.Dia mendakwa kononntya bila aja bangsa lain ingin MENGATASI kita maka kita akan mula menyebut berkenaan 13MAY bagi menyemarakan api perkauman yang dakwa beliau mampu membuatkan BANGSA LAIN hilang HORMAT pada kita.

Dia juga ada mendakwa yang 13MAY dijadikan sebagai isu politik bagi SETENGAH PIHAK MENGEKALKAN KUASA.Wah! nampak konkrit lagi matang hujahannya.Tp saya ada beberapa persoalan saya kepada dia yg dia tidak jawab

1.Saya ingin bertanya pada dia adakah dia tahu yang punca utama 13May adalah POLITIK! Dn PARTI POLITIK juga yang menjdi punca maraknya API PERKAUMAN ketika itu.

2.Adakah dia tahu bagaimana dan apa method yang digunkan dalam MENYALAKAN API 13May ini.Dia pernah lihat gamabar PENYAPU GERGASI,GANYANG MELAYU,INI MALAYSIA CINA PUNYA dll lagi.Dia penah tahu ke tidak mengenai seorang askar melayu yang baru keluar dari penggung wayang menonton dengan isterinya dibunuh tanpa belas kasihan dan perut isteri beliau ketika itu yang sarat mengandung dirobek perutnya dan dikeluarkan janin!

3.Tahu atau tidak mamat 2 pemimpin yang hari ini siang malam menyebutakan konon 13MAY perlu dilenyapakan dari minda rakyat Malaysia kerana tidak membwa sebarang faedah adalah anak salah seorang pemimpin yg dahulunya berarak di jalanan sambil memegang penyapu??

Banyak lagi persoalan yang aku nk kemukan tapi aku malas dn mual kerana bertanya soalan2 yg dh selalu diutarakan oleh blogger2 lain.

Inilah maslah utama orang MELAYU yanG apabila mula bermain politik maka segala sempadan kepentingan bangsa dn agama ditolak ketepi kononnya kini mereka sudah maju,matang dn pandai.Mereka konon malu nak mendakwa mereka MELAYU tp bangga meytakan mereka MALAYSIAN atau RAKYAT MALAYSIA.

Aku tidak pertikaikan bahwasanya umno sendiri pun banyak salah dn dosa mereka dan sekarang nampak mereka dh mula menerima kafarah dosa mereka.Tapi masih ada rmai pemimpin dalam umno sendiri yang masih setia dengan perjuangan asal parti cuba membela nasib kita sendiri yang makin hari makin dicabar secara terang2-terangan, maka wajib bagi kita menyokong.Ketepikan dulu agenda politik,kerana kalau hak Melayu terjaga bukan setakat umno yg dpt manfaat tp PAS,PKR hatta DAP pon dapat manfaatnya.Tapi bila, pemimpin ini dlm keadaan bersemangat MEMPERINGATKAN PUAK SEBELAH SANA SUAPAYA JANGAN BERMAIN API, maka orang melayu kita yang kononnya MALAYSIAN ni dengan bangganya menyebut "JANAGN CUBA BERMAIN API PERKAUMAN!' "Kami generasi baru!Kami menolak POLITIK TRADISIONAL LAGI SEMPIT" dn "MELAYU akan LAYU jika terus BERNOSTALGIA dgn SEJARAH".Maka bertepuk tangan la puak2 mata sepet di sbelah sana mendengar orang melayu menjadi PENYALAK bagi mereka dan bukan lagi anjing2 dari kalangan mereka.

Ingatla melayu semua.Allah sendiri pon dh mengingatkan kita supaya berpada2 dalam berbaik dengan puak KAFIR ZIMMI! Ingat KAFIR ZIMMI dan bukan KAFIR HARBI yang yang memrangi pemimpin Islam yang ditugaskan menjaga hak Istimewa Melayu, memerangi Raja2 melayu yang adil,mempertikaikan kontrak sosial yang mereka sendiri persetujui sebelum ini!

Janagn sampai nasi menjadi bubur!

No comments:

Post a Comment