Tuesday, January 11, 2011

Mana Pak Samad! Mana Gerakan Mansuh PPSMI(GMP)!






Mana Samad (sory aku dah hilag hormat pada PEJUANG BAHASA sorang ni).Mana GMP! Novel Interlok karaya Sasterawan Dato Abdullah Husin di bakar woi! Takkan la duduk di rumah usap janggut je kot.Yang GMP pulak tak kan la duduk di rumah main telor je kot.Apa lagi buat demo la bangang!


Memang dasar BANGSAT! Menjadikan BAHASA KEBANGSAAN sebagai ALAT POLITIK! Dulu melalak macam anjing lapar di tengah2 KL siap dgn bawak keranda lagi konon simbolik bahasa Melayu dah MATI dikerjakan kerajaan yang berniat murni nak membantu anak bangsa MENGUASAI BAHASA INGGERIS bukan nk suruh jadi BANGSA INGGERIS!

Konon PPSMI akan melnyapkan bahasa melayu dari muka bumi ini la.Konon PPSMI ke arah MENGUBURKAN bahasa melayu la.PPSMI x selari dengan Perlembagaan Persekutuan yang berkaitan keistimewaan Bahasa Melayu sebgai bahasa rasmi negara dan macam-macam lagi yang puak2 ni merapu.Sedangkan bila kalimah Allah dilacurkan x ada pulak gerakan menentang puak2 kafir Laknatullah. Bila ada gerakan menghina Duli-Duli Raja-Raja Melayu haram seekor pon x berbunyi termasuk dengan leader diaorg pak janggut 2! Ini semua politik!

Aku akui la yang aku pun dulu x baca Interlok ni sebab Interlok kalau tak salah aku membaca novel pilihan untuk negeri Wilayah Persekutuan KL, Selangor dan Negeri Sembilan je.

Tapi Interlok ni dah duhasilakn oleh Dato Abdullah Husin 4o tahun lalu kenapa baru hari ni puak hindu paria nk mengamuk nak bakar konon buku itu mengandungi RACIS! Racis kepala hotak korang.Yang puak2 hindu ni aku tak kisah la dah nama pon hindu, yang PEJUANG-PEJUANG BAHASA MELAYU plak mana menghilang.Takkan la duduk di rumah belai janggut dan telur je kot.Keluar la

Aku dah baca sinopsis mengenai Interlok yang ditulis oleh seorang cikgu Mohd Khir Kassim.Boleh rujuk di sini.Di mana racis pon aku tak tau.

Kekadang aku rasa puak2 hindu ni dah GILA agaknya.Dulu diaorg cakap diaorang DIPAKSA ke Malaysia tapi bila kita suruh BALIK diaorg pulak x nak.Lepas 2 diaorg cakap kerajaan cuba buat ETHNIC CLEANSING ke atas bangsa diaorg.Padahal tiap hari bangsa diaorg ni mampus sebab minum todi dengan samsu haram!

Kita sepatutnya bersyukur kepada Allah kerana peristiwa ini menunjukan betapa HIPOKRIT diaorg yang berlindung di sebalik topeng BAHASA MELAYU padahal diaorg ni adalah ANJING PELIHARAAN yang hanya menalak bila di suruh oleh tuan mereka.

BULLSHIT GMP!

*Saya minta maaf kerana ini kali pertama menggunakan bahasa kesat di dalam penulisan saya.

No comments:

Post a Comment